Siste skoledag var fredag 21. juni, og en sommerferie på 8 uker står for tur. Det er lenge borte fra skolen, klassekamerater og hverdagsrutiner. Ferien føles enda lenger og kjedelig for de som ikke skal noe, verken på ferie eller andre aktiviteter.

Blå Kors sitt fritidstilbud, Blåpunkt, har tilbud om gratis aktiviteter gjennom hele sommeren. I løpet av ferien skal vi blant annet på øyhopping i Hvaler-skjærgården, vi skal spille paintball og minigolf og vi skal på turer til lokale badeplasser. For mange er overnattingsturene sommerens høydepunkt. Det blir hyttetur til Haglebu, tur-gruppa reiser til Bodø og det blir gjentakelse av fjorårets telt- og kanotur til Børtevann.

I august arrangeres også egen fadderuke for nye elever som starter på Seiersborg skoleåret 24/25. Det blir både aktiviteter i skolens lokaler på Rolvsøy og turer i nærheten. Faddere er ungdommer som har vært med på Blåpunkt en stund.

Se programmet for sommeren her.