På Seiersborg videregående skole kan du søke skoleplass helt til 30. april. Det kan være et godt alternativ for ungdommer som er usikre på om det de har søkt før 1. mars er riktig valg.

Ungdommer i dag har mange valg når de skal velge utdanning, men det er ikke alltid lett å vite hva en skal bli når man blir stor. Norge har et stort behov for fagarbeidere, blant annet innen helse- og omsorgssektoren.

Seiersborg videregående skole er et supplement til den offentlige skolen, og et tilbud til ungdommer som ikke passer inn på store skoler med mange elever. Vi gir tilbud om et ordinært utdanningsløp med tett oppfølging innenfor programområdene Helse og oppvekst, Salg, service og reiseliv og Informasjonsteknologi og medieproduksjon.

Her er noen gode grunner til å starte hos oss:

• I hver klasse blir elevene fulgt opp av en lærer og en miljøarbeider, noe som er med på å gi trygge og gode læringsmiljøer.
  • Vi har en praktisk tilnærming til faget.
  • Dysleksivennlig.
  • Elevene blir godt kjent med hverandre og med de ansatte.
  • Vi vet at det kan være utfordrende å begynne på videregående skole. Vi møter derfor hver enkelt elev før de starter slik at overgangen skal bli så trygg som mulig.
  • Hver dag serveres det frokost og lunsj.
  • Skolen ligger lett tilgjengelig i Ås sentrum med togstasjonen rett utenfor døra.
  • Seiersborg videregående skole er en del av stiftelsen Blå Kors Fredrikstad. Vi er en privat skole, men det koster ingenting å gå her.

Det er trygt og fint med en liten skole med mange voksne rundt. Her blir jeg sett og kan være meg selv.