Vi går inn i årets første høstmåned og ser tilbake på en fin skolestart-måned.

August er måneden hvor alt det nye skjer. Ny skole, ny klasse, nye fag, nye klassekamerater, nye lærere, ny skolevei, ny hverdag. For mange kan det være overveldende med så mye nytt, og terskelen for å møte alt det nye er for mange veldig høy.

Nytt av året på Seiersborg i Follo er at vi har doblet elevantallet. I år er vi 55 elever spredt på både vg1 og vg2. Det er mer liv i gangene, og det er veldig hyggelig!

På Seiersborg bruker vi mye tid på å bli godt kjent med hverandre og bli trygge i klasse- og skolemiljøet. Her er et lite tilbakeblikk fra noe av det august handlet om hos oss:

Bli kjent og lage klasseregler

Skolen på besøk på Vitenparken i Ås

Hele skolen var på besøk på Vitenparken i Ås i forrige uke.

Der tok elevene del i ulike aktiviteter, som blant annet programmering. De fikk også forske med Forsker Fredrik.

En super dag for alle elevene våre.

Stop motion video på Informasjonsteknologi og medieproduksjon

Elevene på vg1 Informasjonsteknologi og medieproduksjon kickstartet året med en spennende oppgave.

I små grupper lager de stop motion-filmer som skulle være maks 8 sekunder. Her fikk kreativiteten blomstre både når det gjaldt historiefortelling og utførelse av prosjektet.

Slik ble en av de ferdige filmene seende ut: